Artikel-template

Här är en sida med templaten "Artikel" i Wp-Bakery.

Med inspiration för nya framgångar

Sportklätterlandslaget är högt prioriterat hos oss på Svenska Klätterförbundet. Vår ambition är att landslaget ska bidra till ökad utveckling och driva intresse för sporten.

Varje år tar vi stora steg mot visionen för 2025: Sverige ska vara en konkurrenskraftig och respekterad nation i internationella sammanhang. Vi ska nå dit genom ett kontinuerligt arbete mot en utvecklande och stimulerande miljö för våra atleter.

Följ @TEAMSWENDENCLIMBING

Häng med oss på Instagram

Förebilder för nästa generation klättrare

Landslaget står för rent spel, dopingfri idrott och långsiktigt hållbar utveckling. Vi strävar i alla lägen efter att vara goda ambassadörer för svensk klättring och idrottsrörelsen i Sverige. På internationella och nationella tävlingar och när vi tränar är landslagsatleterna förebilder för nästa generation klättrare.

Teamet bakom landslaget
  • Björn Strömberg är landslagets förbundskapten. Han har klättrat sedan 1998 och var själv aktiv tävlingsklättrare på europeisk nivå i drygt tolv år. Björn omsätter sina erfarenheter och sin kunskap till verktyg för landslaget. Han arbetar för ett sunt klimat för tävlingsklättringen och är övertygad om att det leder till ökad prestation.
  • Emma Hawke är XXXX.
  • Harry Denanto är XXXX.
Tävla för Sverige – bli landslagsatlet

Vi är alltid intresserade av nya talanger. Har du ambitioner om en internationell karriär inom tävlingsklättring? Varmt välkommen att ansöka – vi antar nya atleter inför varje tävlingssäsong. Kontakta vår förbundskapten, Björn Strömberg, för mer information.

Kontakta landslaget

Aktuellt från landslaget