Laddar Evenemang

Tränarkonferensen 2024

23 november

SEK1000

En fullspäckad helg med kompetenshöjning och nätverkande.

Som tränare behöver du teoretisk kunskap att utgå ifrån samt praktiska verktyg att ta med till klättergymmen och ut till klippan. Under Tränarkonferensen 2024 får du båda delar. Utöver föreläsningar och workshops får du prata med andra tränare från olika håll.

När: 23 november 2024
Var: Dieselverkstaden i Sickla (Stockholm)
För vem: Tränare (passande för alla nivåer)

Preliminärt schema:
– Inledning –
BRIS – Att vara en trygg vuxen
Skadeförebyggande föreläsning (Kristoffer Lindbäck)
– Lunch –
Praktisk workshop: Skojig träning för barn (Johan Andersson)
Praktisk workshop: Ökad rörlighet med statisk och dynamisk klättring (Per-Ola Nilsson)
Praktisk workshop: Gruppdiskussion case (Tove Wåhlin)
Antidoping Sverige: Antidopingsnack för tränare
– Avslutning

Kort om föreläsarna:

• BRIS stödjer och rådar barn om deras rättigheter.
  • Antidoping Sverige är en nationell antidopingorganisation som tillsammans med Riksidrottsförbundet ansvarar för idrottsrörelsens arbete mot doping.
  • Kristoffer Lindbäck: Leg. fysioterapeut magister idrottsmedicin, f.d landslagsatlet, huvudledbyggare på BLX och tränarutbildare.
  • Johan Andersson: Idrottslärare, Elittränarutbildningen (ETU) på Bosön, klättertränare sedan 2004, utbildning i acceptance and commitment therapy (ACT) och tränarutbildare.
  • Per-Ola Nilsson: Klättertränare i 20 år, idrottspsykologi, utbildning i acceptance and commitment therapy (ACT), tränarutbildare och arbetar med idrottsevenemang
  • Tove Wåhlin: Tränaransvarig på Svenska Klätterförbundet, leg. fysioterapeut med master i global hälsa, f.d landlslagsklättrare, IFSC:s tränarutbildning level 4.

Anmälan: Anmäl dig HÄR senast 22 oktober 2024
Kostnad: 1000 kronor
Detta ingår: Föreläsningar, workshops, inträde på Klätterverket samt lunch på Clarion Collection Hotell Tapetfabriken.

I samband med din anmälan vill vi att du betalar in deltagaravgiften alternativt att du skriver vilken klubb som är ansvarig för din anmälan och uppger fakturaadress.

Avbokning: Avbokning fram till sista anmälningsdag, därefter ingen återbetalning.

Vid frågor: Kontakta Tove Wåhlin på tove.wahlin@klatterforbundet.se.

Datum:
23 november