Loading Events

« All Events

Tränarutbildning nivå 3, Göteborg

18 januari, 2025 - 27 april, 2025

Är du tränare och vill höja din kunskap för prestationsklättring då är detta kursen för dig!

Klättringen har många olika färdigheter och analyser att förstå som tränare. Både fysiska och mentala aspekter Denna kurs ger dig kunskapen hur du lägger ihop träningen specifikt för klättraren du har framför dig som ska prestera. Exempelvis kan det handla om tävlingssäsongen och formtoppar eller för projektet på klippan som ska sendas.

Ur innehållet:

– Prestations klättring
– Biomekanik inom klättringen
–  Klättringens färdigheter
– ACT: acceptance and commitment therapy
– Sokratiskt förhållningssätt
– Träningsplanering
– Mäta belastning
– Fingerträning

Utbildningen innehåller både teoretiska och praktiska moment. Mer info kommer i ett välkomstbrev efter sista anmälningsdatum.
Välkommen!

När: Den 18–19 januari 2025 samt den 26-27 april 2025.
OBS! Utbildningen sker över två helger. Du behöver kunna deltaga vid båda tillfällena.

Var: Klätterdomen i Göteborg
Vad: Läs mer om innehållet i Svenska Klätterförbundets tränarutbildningar här.
Kostnad: 6000 sek

Förkunskapskrav:
Tränarutbildning nivå 1 och 2.
Aktiv tränare minst 2 år.

Förkunskapskraven är viktiga att förhålla till dig för att du ska kunna tillgodogöra dig kursen.

Anmäl dig Här
Välkommen med din anmälan senast den 18 december 2024.
I samband med din anmälan vill vi att du betalar in deltagaravgiften om 6000 kronor till förbundet. Alternativet är att du skriver vilken klubb som är ansvarig för din anmälan och uppger en fakturaadress.

Din betalning bekräftar din anmälan och utgör din plats i turordningen om inte alla anmälda skulle få plats. Om du själv får förhinder 1 månad innan genomförandet, kan vi endast betala tillbaka om vi kan fylla platsen med en annan deltagare, och då mot en administrationsavgift.

Utbildare: Per-Ola Nilsson, Kristoffer Lindbäck, Johan Andersson & Axel Hultqvist.

Frågor? Kontakta eva.rimnas@klatterforbundet.rf.se

Start: