#viklättrar Bohuslän

Villa Bro Brodalen, Bohuslän

Svenska Klätterförbundets nationella träff byter skepnad och får ett förändrat fokus. Under #viklättrar Bohuslän, ses vi i Brodalen. Alla är välkomna, oavsett ålder eller kunskapsnivå. Kom och klättra med oss!

Tränarträffen 2021

Halmstad Klätterklubb Slottsmöllevägen, Halmstad, Sverige

Efter ett års uppehåll är det äntligen dags för årets tränarträff. Den 27-28 november kör vi en fullspäckad helg i Halmstad Klätterklubbs lokal. Årets tema är rörelseglädje!

Förbundsmöte 2022

2022 arrangeras förbundsmötet den 21 maj. Mötet sker digitalt. På förbundsmötet fattar representanter för medlemsklubbarna och specialidrottsdistriktsförbunden beslut om verksamheten för de närmaste två åren. En ny styrelse väljs. Inför förbundsmötet publiceras handlingarna här på sajten. Varje klubb har rösträtt. Vi återkommer med mer information under våren, både på den här sidan och i våra…

Breddelitläger – Halmstad

Svenska klätterförbundets tränarkommitté bjuder in tävlingssugna ungdomar födda 2003–2009 till ett träningsläger för att förbättra tävlingsvana och att skapa god gemenskap mellan klättrare.

Ordförandenätverket: Boosta det ideella engagemanget

Nätverksträff för klubbarnas ordförande. Mötet har temat "Boosta det ideella engagemanget" och vi diskuterar bland annat om hur klubbar kan rekrytera nya eldsjälar, tränare och andra engagerade (och medlemmar, icke att förglömma).

Transcend, Stockholm

Klätterträff för unga transpersoner och ickebinära i åldrarna 13-25.